كی از كارآمدترین و كمخرجترین ابزارهای بازاریابی، فرستادن ایمیل برای مشتریان بالقوه و مشتریان كنونی است. تعداد كمی از ابزارها و مجاری بازاریابی، اینچنین ارزان و پاسخگو هستند. یك نكته ساده، اهمیت این روش جلب و حفظ مشتری را به شما نشان میدهد و آن تعداد ایمیلهای دریافتی در میل باكس شماست كه از طرف مشتریان بالقوه و آنهایی كه از خریدشان راضیاند برایتان فرستاده شده است. اگر ایمیلهای ارسالی این كسب و كار مفید نبود كه صاحب و بازاریاب آن، اینقدر ایمیل دریافت نمیكرد!
دلایلی هست كه نشان از مزایا و منافع گوناگون ارسال ایمیلهای فروش دارند. تعدادی از آنها را در زیر میخوانیم:
▪ چه برف ببارد، چه باران و تگرگ بیاید، ایمیل در هر حال میرسد! چه خواب باشید، در تعطیلات به سر ببرید و چه مشغول كار باشید، پیامهای فروشتان، در غیاب خودتان، ارسال خواهند شد و مخاطبان بازار هدف آنها را دریافت خواهند داشت. و ایمیلها مانند نمایندگان كسب و كارتان، برای شما كار میكنند و بهترین نمایش فروش را برای مخاطبان اجرا مینمایند.
▪ یكی از راههای اتلاف وقت در پروسه بازاریابی اینست كه در یك زمان، فقط یك مشتری بالقوه را مخاطب قرار داده تنها كالاها و خدماتتان را به او عرضه كنید. در این حالت فقط یك شانس فروش هست ولی ایمیلها میتوانند یك كسب و كار را به هزاران نفر معرفی كنند و این كار تعداد فروش و درآمدتان را بالا برده روند رشد كارتان را هموار و تسریع خواهد نمود.
▪ ایمیلهای فروش مخاطبان حقیقی كسب و كارتان را به شما میشناسانند. در ابتدای كار گیرندههای ایمیلها، همگی اعضای بازار هدف نیستند. شما با دریافت پاسخها میتوانید دریابید كه چه كسانی به كالاها و خدمات شما علاقه دارند و امكان دارد به مشتری تبدیل شوند و چه افرادی را باید از لیست گیرندگان ایمیلها، حذف نمایید.
▪ دلیل چهارم مناسب بودن و كارایی این روش بازاریابی، دریافت سریع پاسخهاست. در عرض یك تا دو هفته، ۸۰ تا ۹۰ درصد كسانی
كه میتوانند مشتری باشند، به ایمیل كسب و كارتان جواب خواهند داد. اگر تیم بازاریابی سریع و دقیق واكنش نشان دهد، قادر خواهد بود درصد زیادی از این پاسخ دهندگان علاقهمند را به جرگه خریداران وارد كند. با توجه به تعداد پاسخهای دریافتی از هر بسته بازاریابی ایمیلی، میتوانید میزان كارایی آن را دریابید.
▪ دلیل پنجم تا اندازهای به علت پیشین مربوط است. اگر شما یك كاسب تازه كار باشید كه صاحب كسب و كاری كوچك است، نمیتوانید حتی ذرهای از پولتان را هدر دهید و روی كاری وقت و هزینه صرف كنید كه بازدهی نداشته باشد. بازاریابی ایمیلی این امكان را برایتان فراهم میكند تا بستههای ایمیلهایتان را كدگذاری كنید تا مشخص شود كه تعداد پاسخهای دریافتی از كدامیك بیشتر است. چون این بازخوردها سریع حاصل میشوند، اصلاح و تقویت پروسه بازاریابی ایمیلی دشوار نخواهد بود.
وب سرویس نرخ ارز ، چرا و چگونه؟
كه ,یك ,كار ,كسب ,بازاریابی , ▪ ,كسب و ,را به ,این روش ,آنها را ,به شما ,تعداد پاسخهای دریافتی
درباره این سایت